Обществени поръчки За връзка: Тел: 052/677 089 Тел: 052/677 038 Запитване: email: system_management@mu-varna.bg Екип на проекта: Ръководител:
проф. Тодорка Костадинова, д.и. Главен координатор: инж. Деян Грънчаров Координатор: Цветан Иванов Координатор:
Слава Пенова Счетоводител:
Емилия Попова Технически секретар: Николина Радева Технически секретар: Пламена Маркова |
НАИМЕНОВАНИЕ НА ПРОЕКТА: Усъвършенстване на системите за управление в медицински университет варна ЦЕЛИ НА ПРОЕКТА: Основна цел: Основната цел на проекта е да бъде въведена интегрирана система за единна система за управление, контрол и администриране на процесите и информационно обслужване на учебната дейност, да бъде осигурено постоянно повишаване на качеството, повишаване на удовлетвореността на всички представители на целевите групи от предлаганите от университета услуги. Специфични цели: - Извършване на проучване и анализ на процесите по администриране на учебния процес, информационно обслужване на учебната и научно-изследователската дейност;
- Създаване на стандарти и процедури за качествено провеждане и администриране на учебния процес;
- Разработване на проект за изграждане на информационна и управленска университетска система, интегрираща различни по вид дейности в областта на управление на учебния процес;
- Изграждане и внедряване на единна система, със синхронизирани и интегрирани съществуващи системи на МУ, позволяваща автоматизацията на анализираните дейности и процеси, описани в стандартите и процедурите и да осигури достъп на преподаватели и студенти до информация пряко касаеща учебния процес.
- Разработване на модул за получаване на обратна връзка от студенти и преподаватели, за качеството на предлаганите от университета услуги и учебния процес;
- Осигуряване на единен модул за управление и съхранение на информацията за научно-изследователската и академичната дейност на преподавателите в университета;
- Изграждане на модул, който да автоматизира процеса по създаване на справки за определяне на себестойността на дейностите извършвани от университета и справки към МОМН и НСИ;
- Създаване на портфолио от нормативни документи за поддържане, функциониране и експлоатация на е-университетът и неговите системи;
- Осигуряване на компетенции и умения за работа с единната система на целевите групи;
- Изграждане на информационен център, чрез който студенти и преподавател да могат на място в университета да ползват предлаганите електронни услуги.
ДЕЙНОСТИ ПО ПРОЕКТА: ДЕЙНОСТ 1 - Проучване и анализ на процесите по администриране на учебния процес, информационно обслужване на учебната и научно-изследователската дейност. ДЕЙНОСТ 2 - Разработване на стандарти и процедури за управление на качеството в МУ Варна, касаещи администрирането на учебния процес и обслужването на преподаватели и студенти. ДЕЙНОСТ 3 - Проектиране и създаване на информационна инфраструктура - "е-университет", позволяваща интегриране разнотипни информационни и управленски системи на MУ Варна. ДЕЙНОСТ 4 - Разработване, развитие и интеграция на единна система за управление, контрол и администриране на процесите и информационно обслужване на учебната дейност, Синхронизиране и интегриране на съществуващите системи в МУ Варна с единна система за управление, контрол и администриране на процесите и информационно обслужване на учебната дейнсот и обучение на административен и преподавателски персонал за работа със системата. ДЕЙНОСТ 5 - Разработване и внедряване на модул за обратна връзка от студентите, преподавателите, алумните на МУ Варна с цел събиране на информация и подобряване на качеството на учебния процес. ДЕЙНОСТ 6 - Разработване на система за събиране и отчитане на информация за научно-изследователската дейност на МУ Варна. ДЕЙНОСТ 7 - Разработване на модул за автоматично генериране на справки за определяне на себестойността на дейностите извършвани от МУ Варна и справки към институциите контролиращи дейността на МУ Варна (МОМН и НСИ). ДЕЙНОСТ 8 - Създаване на нормативна база от правилници и регламенти относно поддържането, функционирането и експлоатацията на съответните университетски информационни и управленски системи и модули. ДЕЙНОСТ 9 - Обучение на преподавателски и административен и технически персонал за работа с новоизградените системи (вкл. на принципа "обучение на обучители"). ДЕЙНОСТ 10 - Създаване и оборудване на информационен център за преподаватели и студенти. ДЕЙНОСТ 11 - Популяризиране на проектни резултати и създаване на устойчиви схеми за тяхното разпространение. ДЕЙНОСТ 12 - Управление на Проекта. ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ: - Разработен анализ, с разгледани и описани всички процеси по организирането и управлението на учебния процес и изведени мерки за ефективно управление.
- Разработени стандарти и процедури за качествено провеждане и администриране на учебния процес, организирани в обща единна рамка за управление на качеството на дейностите и предлаганите услуги.
- Разработен проект за информационна и управленска университетска система, интегрираща различни по вид дейности в областта на управление на учебния процес, управление на финансови, материални и кадрови дейности и оценка качеството.
- Изградена и внедрена единна система, със синхронизирани и интегрирани съществуващи системи на МУ, която да позволи автоматизацията на анализираните дейности и процеси, описани в стандартите и процедурите и да осигури достъп на преподаватели и студенти до информация пряко касаеща учебния процес.
- Разработен модул за получаване на обратна връзка от студенти и преподаватели, за качеството на предлаганите от университета услуги и учебния процес.
- Разработен и внедрен единен модул за управление и съхранение на информация за научно-изследователската и академичната дейност на преподавателите в университета.
- Изграден модул, за автоматизиране на процеса по създаване на справки за определяне на себестойността на дейностите извършвани от университета и справки към МОМН и НСИ.
- Създадено портфолио от нормативни документи за поддържане, функциониране и експлоатация на е-университетът и неговите системите и усъвършенстване и развитие на системите с измерими индикатори, за оценяване на качеството.
- Обучен преподавателски, административен, технически и управленски персонал за работа със системите.
- Изграден информационен център, чрез който студенти и преподаватели да могат на място в университета да ползват предлаганите електронни услуги.
- Осигурена прозрачност, публичност и разпространение на резултатите от реализацията на проекта по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси".
ЦЕЛЕВА ГРУПА: При реализирането на дейностите, както и при последващите положителни ефекти от тях, ще бъдат включени представители на всички целеви групи - студенти, административен персонал, преподаватели и управленски персонал. С оглед на различните потребности на различните целеви групи, както и различната насоченост на конкретните предвидени дейности, очакваният ефект върху целевите групи ще бъде в различни насоки. Очакванията са, в конкретната реализация на дейностите, както и последващият ефект, които те ще имат, да окаже положително влияние и да включи 3400 представители на целевата група "студенти". При разработването на стандартите, правилата и процедурите за работа, както и от въвеждането на електронните системи в университета и проведените обучения, се очаква, да бъдат включени 208 представители на целевата група "административния персонал", 510 представители на целевата група "преподаватели".
|
Проектът се финансира от Европейски социален фонд Министерство на образованието, младежта и науката Схема за безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-3.1.08 „Усъвършенстване на системите за управление във висшите училища" Обща сума по проекта: 486 135.70 лева
Място на изпълнение на проекта: Североизточен район, област Варна, Oбщина Варна, Медицински университет "Проф. д-р Параскев Стоянов" - Варна Продължителност на проекта: 18 месеца Срок на изпълнение на проекта: 02.2013 г. - 08.2014г . |